22 Eyl 2015

Etkinlik Mekanımız Cafe Haliç Seyr-i İstanbul

Merhabalar 

Etkinlikten ve firmalarımızdan sizlere bahsetmiştim diğer yazılarımda şimdi ise bizim için önemli olan mekandan bahsetmek istiyorum. Mekanımızı tarih kokan ve manzarası olan bir mekan tercih etmek istedik. Arkadaşım Aslı ( pembesmokinblog) yazarı ve esra ( makyajbombası) blog yazarı kendileriyle başladık mekan arayışına mekan bizim için çok önemliydi hem rahat edebileceğimiz hemde tarihin kalıntıları eşliğinde güzel arkadaşlarla tanışmak ve  hediyelerimizi tanımaktı amacımız 
      Arkadaşım Aslı (pembesmokinblog) daha önce üniversite yıllarında gittiği cafeyi söyledi bizlere bizde onayladık  
Aslı ile birlikte hemen mekanla görüşmeye           
                    Gittik...
Mekana zorlu yollardan tırmandık aştık o yolları amacımız hem misafirlere harika ortamda ağırlamak hemde harika manzara eşliğinde tanımaktı 

Mekana gittiğimizde sorumlu olduğunu söyleyen Arzu hanım karşıladı bizi yeni uyanan gözleriyle ve dağınık saçlarıyla karşıladı bizleri pek umursamadık ilk başta 
Daha sonra sorduğumuz bütün sorulara olumlu  cevaplar verdi 
1) mekana 20 kişi gelicez masa düzenlemesini kendi isteğimize göre yapabilir miyiz?? 
  Cevap: evet istediğiniz şekilde masa düzenlemesi yapabilirsiniz bizim açımızdan sorun olmaz 

2) Mekana getirilecek pasta cupcake  vs sizin için sorun olur mu?? 
Cevap : hayır hiç bir şekilde bizim için sorun olmaz istediğiniz şekilde pasta cupcake  getirilebilir servisi yaparız 

3) Gün ve saat sizin için uygunmu ?? Haftasonu etkinliğimizi gerçekleştireceğiz 

Cevap: haftasonu kahvaltı verdiklrri için ancak 12 den sonra kahvaltının biteceğini ve saat 13:00 itibari ile bize ayrılacağını belirttiler 

4) ödemeleri nasıl alabilirsiniz ??

Herkesin kartalarını numaralandırıp adisyonları o karttaki numaralara göre açıcaklarını ve herkes rahatlıkla bu şekilde ödeme yapabileceklerini belirttiler

5) Belirli bir menü veya kahvaltı tercih etmek istesek fiyat nasıl olucaktı??

Cevap: fix menü tercih etmemize gerek olmadığını a la carte sizin için daha uygun olur dediler Eskiden sadece cafe olarak işlev gören bu mekan şuanda otel olarak devam ettirdiklerini ve sadece cafe bölümünü haftasonları bruchlar için açtıklarını belirttiler 

Mekandan herşey olumlu bir şekilde ayrıldık ve bu bizi biraz tedirgin etsede sıkıntı olmayacağını 
          Düşündükk...


Ve etkinliğe 2 gün kala ben daha önce Görüştüğüm KASIM beyi aradım mekanla ilgili bir sorun varmı dedim ve ARZU hanımla konuştuğumuz herşeyi teyit ettim oranın sahibi olan Kasım bey hiçbir sıkıntının olmadığını ve etkinlik gününü beklediklerini belirttiler 






     Etkinlik günü 

Mekana etkinlik günü etkinlik sahibi olarak erkenden gittik 12:30 gibi mekandaydık 
Mekana girdiğimizde bizleri bir kahvaltı topluluğu karşılıyordu oysaki 12:00 da kahvaltının biticeğini söylemişti kasım bey bizlere ve oturduk beklemeye başladık 

Saat 13:00 olmuştu ve misafirleri uyarmalarını ben söyledim kasım beye 
Ben şimdi onları sepetlerim gibi bir tabir kullandı müşterileri için ve gidip kaldırdı 
          
Masa düzenini istediğimiz gibi yapamadık Kasım bey öyle olmaz böyle olucak tabirlerine başladı ve 10 kişi bir tarafa 10 kişi bir tarafa olmak üzere 2 gruba ayırdı oysaki bizim istediğimiz kimsenin birbirinden ayrılmamasıydı 
            Masayı bile silmediler 
Evet Esra bez aldı ve masalardaki ekmek kırıntılarını biz sildik sandalyeleri biz yerleştirdik... Yanlış okumadınız ve Daha anlatıcaklarımıda yanlış okumayacaksınız 
Biz güzel birşekilde masalara ürünleri yerleştirdik misafirlerimiz gelmeye başladı bütün misafirler gelince Kasım bey Kaba bir el hareketiyle bizleri yanına çağırdı ve menüyü değiştirdiğini A la carte değilde Fix menü yaptığını söyledi vee bu mekan 5000 tl hadi size güzellik olsun 1000 lira dedi oysaki biz böyle konuşmadık ve biz mekanı kapatmadık...
 Neden şuanda bize böyle bir fiyat çıkıyor dedik. Kendisi kaba bir tavırla Fix menü olucak ve Sultanahmet köfte salata içecek 50₺ dedi biz dahil böyle birşeyi kimse kabul etmedi ve tekrar Kasım 

beyin yanına gittiğimizde  ''Beni ilgilendirmez bugün bana 1000 ₺ toplamak zorundasınız'' dedi benim elime adisyonla kalemi tutuşturup siparişleri al tabirini kullandı.
          Kimsenin huzuru kaçmasın diye 
siparişleri aldım ve götürdüm birlikte hesapladığımızda 370₺ tuttu ve bu kadarmı dedi bende henüz ilk servis olduğunu ve çayımızı kahvemizi içeçeğimizi belirttim 

Vee limonatalar

Gözlerimizin önünde eldivensiz birşekilde sıktığı limonları suyla karıştırarak buzlukta 2 dakika bekletip beni çağırıp servis yaptırdı evet Garsonda olmuştum artık bu iğrenç mekanda sırf misafirlerimiz rahatsız olmasın diye sesimi çıkartmadım 











Ve limonatanın tadına bakan arkaşadımız böyle limonatamı olur diyince bardağını alıp gözlerimizin önünde içti ve tekrar masaya koydu bize gelip bunlardan hiçbir.... Anlamıyorlar limonatayı beğenmediler dedi çok şaşkındık artık 
Güler yüzümüz gitmiş huzursuz bir yüz ifadesi bürünmüştü 

Pasta kesilme ve servis 

Sıra pastamızı kesmeye geldi ve bıçak istedik bıçağı getirdiler ve pastayı kestik normalde herkes bilir pastayı bir mekanda kesersiniz fakat servisi mekan yapar ama hiç öyle olmadı pastayı dilimledim tabaklara ben koydum diğer arkadaşlarımda servis yaptılar 
  
O sırada kasım bey gelip tuvaleti kapatıyorum girmeyin dedi şaka gibi nasıl olur bir mekanda nasıl tuvalet kapatılır ki 
Oysa Yalovadan gelen arkadaşımız üstünü orda değiştiricekti 
Ama tabiki değiştiremedi 


Kasım beyin Aslının yanına gelip 4:30 da etkinliği bitirip mekanı terkediceksiniz demesine kadar herşey idare ediliyordu
Arkadaşım Tamam dedi ve ürünleri hızlıca dağıtıp mekandan ayrılıcaktık herkes ödeme yapmak için kasaya geçtiğinde 
    Kasım bey ödemeleri arkadaşlarınız alıcak dedi yineee bir şokkk 
           nasıl yani  biz nasıl ödeme alabilirz 
 pos cihazı önümüzde olmasına rağmen kredi kartı geçmiyor dendi ve arkadaşlarımında artık dayanamadığını anladı biz artık yeter demeye başlamıştık nasıl Kasım bey bu insanlar nasıl ödeme
 yapıcak lütfen ödemeleri alırmısınız dedik ve kasım beyin hakaret yağmuruna yakalandık 

Bizlere siz ÖZÜRLÜSÜNÜZ dedi 
Siz bu mekana layık değilsiniz dedi ve sadece bunlarla kalmayıp 
Arkadaşlarımızın abi demesiyle 
Bana abi demeyin ben size asılıcam dedi nasıl bir insan bunu söyler aklım almıyor 

370₺ hesapladığımız hesap nasıl 480 lira olarak karşımıza çıkıyordu 
Aklınca bizden para kopartmaya çalışıyordu böyle insan böyle esnaf ben hiç görmedim eşiyle işletiyormuş  yazık çok yazık böyle bir manzaranın tarihin böyle insanların elinde olması çok utanç veriyor 


Mekandan çıkmadan Aslının arabasının anahtarını aldık ve ayrıldık 
Tabi bizden ilk başta aracı otoparka bıraktık diye 20₺ istediler aslı verdi 

Ama araç otoparkta değildi 

 Sizleri bu kadar bunaltmak istemezdim biz bu mekanda bunları yaşadık ve kimsenin yaşamasını istemediğimiz için bir defalığa mahsus böyle mekan yazısı yazdım sebebi ise çok açık sizde gittiğiniz zaman böyle bir hakaretle tavırla karşılaşmayın diye kimse istemez huzurunun kaçmasını 

      





Mekan web sitesi 

Www.cafehalic.com

Adresinden ulaşabilirsiniz 
Diğer adı ile seyr-i İstanbul 
Tarih kokusunu mahveden manzarayı kapatan pislik bir sahibi olması tarihimize  saygısı olmayan insanlar gözlerini para bürümüş bunların yazık 


Sizlerde bu mekan ile ilgili yazımı paylaşıp daha çok kişiye ulaşmamızı sağlayabilirsiniz 
İnstagram hesabımdan bana ulaşıp bilgi edinebilirsiniz 

Arkadaşım Aslı neler yazmış mekanla ilgili bi bakın 
http://pembesmokin.blogspot.com.tr/2015/09/etkinlik-mekanmz-halic-cafe-seyr-i.html?m=1
 

Sizlerde bizlere imza kampanyası ile destek verebilirsiniz
Destekleriniz için kampanyamızı imzalamanız yeterli olacaktır
Buradan imzanızı atabilirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder